Nytt och lovely

Nytt och lovely

Jaja säg inget, vet att jag är väsktokig. :P Men här är iaf en ny favorit. Det ska föreställa en anspelning på Marc Jacobs design som ofta använder sig av utanpå-fack och qviltade väskor.

Nåja, helgen har varit bra iaf. Skrev färdigt psykologiarbetet igår, på tre och en halvtimme. Yeah! Det kändes grymt skönt att slippa tänka på det något mer. Sedan på kvällen skulle ju Thomas ha gamla klasskompisar här så jag stack på bio med Jimmy. Såg "Djävulen bär Prada". Underbar film med en smula unket budskap om någon frågar mig. Stör mig på mentaliteten om att människor som gillar mode skulle vara dumma eller mindre intelligenta. Jag ser inte mode och smink som något större betydelsefullt, men som en otroligt kul grej. Därmed är det inte sagt att mina hjärnceller försvinner.

Imorrn måste jag ringa vårdcentralen om eventuell vaccinering och även elbolaget, för vi har slarvat bort en räkning från dem :/ Måste be om ny, har verkligen inte lust att få betalningspåminnelse...Och fram i veckan blir det kanske besök hos polisen. Nejdå, har inte åkt fast för fortkörning,  rånat någon eller så, men Thomas måste fixa med pass åt sig :) Sedan hoppas jag på att kunna spara ihop ytterligare summor till resan. Ska försöka köpa julklapp åt min bror också snart, köper hellre presenterna pö om pö. då slipper det bli en sån stor utgift på en och samma gång...

Well, får börja fixa mat nu. Magen kurrar oroväckande. Är också jävligt bestämd på att _allt_ ska gå ihop. Inget kommer gratis och jag ger inte upp. så det så
Vantar är förresten viktigt nu, enligt rykten kan man roffa sig åt ett par på Rubb o Stubb för tio spänn, dit jag ska gå!

**********
Har ni läst
detta? Jag har fortfarande svårt att fatta att den där människan med familj och övrig stabil tillvaro kan vara ett sånt odjur. Och det kvittar vad folk säger, så är han i mina ögon ett odjur, ett iskallt monster som strök runt i Umeå i flera år. Jag tycker så himla synd om hans familj, det kvittar hur han "egentligen" var han för alla hans offer plus för många andra kommer minnas honom som bestialisk person. Jag mår nästan illa när jag tänker hur chockad hans fru måste ha varit, för att inte tala om hans barn. Och frågan, varför gjorde han sig såhär? Inte bara mot kvinnorna utan mot sig själv också? Han kommer alltid vara stämplad som "hagamannen, våldtäktsmannen" ....Varför skita ned sig och även kränka andra så djupt? Det är fan mer än obegripligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback