Mycket att göra

Minst sagt. Har iaf idag läst samhällen, psykologin, påbörjat religionsarbetet och börjat samla fakta inför regionuppgiften. Är milt sagt trött. Tror det är höstmörkret som börjar äta av min energi nu. Brukar alltid känna mig trött och hängig under höst och vintertid. :S Är lite irriterad och oroad över våren också, ringde HR idag och det fattas löjligt nog en månad! :/ Men jag kommer ju knappast gå under, vilket är det allra viktigaste. Plus att jag haft det betydligt värre.

Är iaf grymt nöjd över mitt val av ämne inför sista religionsarbetet. Att skriva om hedersmord är verkligen intressant, hittade en bok om hedersmord och hedersrelaterade brott på biblioteket. Mycket man får reda på som man inte hade en aning om, ni som tror att t.e.x "bara" hedersmord tillhör islam och muslimer kan ju tänka om. Enligt boken jag hittade finner man hederskulturer på Island i historien och bland vikingar.

Är så uttråkad nu, och ovanpå det riktigt bekymrad. Men som jag sagt tidigare; jag orkar inte grubbla och sätta för mkt fokus på detta. Jag orkar inte vara nere, ledsen och orolig. Läste nyss psykologin om stress, att t.e.x magkatarr kan utlösas av stress. Jotack, det fick jag erfara för två år sedan, och det gjorde ont. Jag hoppas att jag aldrig behöver genomlida en sådan period till i livet!

Nåja, fortsätta med regionen. Ruhrområdet :S Veta vilka mål EU bidrar med dit.....*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback