Höstrusk

Ute ösregnar det och är grått. Snart mörknar det helt. Igår hade jag såklart glömt ställa om klockan. :S Men det gick bra ändå, kom på det snabbt. Har varit på skolan idag, skulle fått enkätboken av läraren. Hon hade glömt den.....så nu måste jag antingen låna fanskapet på biblioteket eller söka på nätet. *suck* Varför göra så big deal av det här? "för att ni ska lära er inför högskolan" Bara det att jag inte ska till någon högskola, hade inte haft hälften så mkt emot detta om det inte vore för det invecklade konceptet. Diskussionsdel, resultatdel, metod, syfte,bilaga, *suuuuck* Hur i helsicke ska jag hinna detta, innan jul? Det är på gränsen till ett projektarbete ju. Ähh. Nog klagat om det.

Åkte sedan till stan, roffade mkt riktigt åt mig vantar för tio spänn på rubb och stubb. Riktigt bra såna faktiskt. ;) Sedan ut till Torp, köpte julklapp åt min bror. Sedan gick jag o tittade på klockor. Shit, vilka priser :( Får nog bli internet ändå.... Sprang på Julie på Torp, hon verkade glad och uppåt! Härligt med såna människor, fick mig på gott humör! =)

Sedan drog jag hem och har sedan dess pysslat här, hängde upp "höst"gardinerna i sovrummet. De röda panellängderna. Och haft hysteriskt ont i magen. Mindre roligt

Nu till en annan sak; Valet 2006 innebär bara en sak för svenska folket; vi lägger oss ned och dör allihopa. Det är ingen mening att leva när t.e.x akassor sänks, vissa bidrags tas bort/sänks, eller annat hemskt ska inträffa. Det är lika bra att inse att det är ingen idé med någonting. Vi är bara passiva offer för allt negativt som kan tänkas införas, vi har inget eget ansvar och har inget att sätta emot. Så varför då ens leva vidare? Nä, vi dör eller flyr landet för vi kan bara se på när något blir sämre, eller tas bort. Varför ska vi ta tag i något själva? Nä, vi måste bort, dö eller flytta

Jag hoppas folk förstod den grova ironin här, för jag är pisstrött på allt gnäll. Stoppa offermentaliteten någon annanstans  och hugg tag i livet. Det går att påverka själv nämligen. Om jag tycker det är bra med sänkt akassa, t.e.x? Nej, såklart inte. Men å andra så beter sig Sverige som om detta med regeringen är undergången för oss alla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback