Egen kokerska/kock

Jag har under de år jag bott hemifrån aldrig känt att jag vill ha hjälp med städ, städa är inget jag ser som jättejobbigt eller tungt. Men en egen kock eller kokerska är något jag verkligen skulle vilja ha. Jag hatar att laga mat då jag är så hungrig så det känns som jag svälter. Minns den där tiden då jag jobbade på restaurangen, kom hem sent o var så hungrig att jag hade ont. Och nej, jag hade ätit mellanmål. så kom inte o tjafsa om mellanmålens vikt. För det känner jag redan till. Hur som helst, att komma hem, trött och på svältgränsen är hemskt. Sedan när man står där och lagar maten och känner hur dofterna ansamlas i köket, så vrider det om i magen. Det liksom skriker; MAAAAT. Så öppnar man skafferiet för att hämta något till matlagningen, och där inne hägrar skorpor, kex, chips, godis. Man känner blodsockret nånstans under fotsulorna och man nästan hugger tag i en skorpa, kaffekaka eller något annat som är olämpligt att inta före middagen. 
Min dröm är att komma hem och middagen står där, rykande och inbjudande. Slippa stå vid spisen med magont. tänk att också slippa planera den där jävla middagen, "hmm, vilka grönsaker, hmm, vilken sås, hmm, kött eller fisk, pasta eller potatis??" Det här låter säkert konstigt, med tanke på att jag annars gillar matlagningen. Men då ska man ha gott om tid, börja då man inte är på svältgränsen. Och detta stämmer aldrig. Jag kommer antingen hem från skolan, alldeles till mig av hunger. Orka då stå och komponera en nyttig måltid. Vet inte hur många ggr jag slängt ned några korvar i kokvatten, eller lagat nudlar i en hast :/
Blotta tanken av att stå o skala, skära, bryna, steka o alla hundra moment gör mig ännu hungrigare....=(


Idag ska jag iaf äta tacos.Med alla tillbehör...mmm.
Till er som undrat om jag ska gifta mig, så ..nej. Sorry. Det blir inget pampigt katedral bröllop, med enorm festsal efteråt, massvis med lyxigt och gott käk (som jag slipper laga själv, moahaha). och en maffig tårta. Inte än iaf..men jag hoppas på snart! =)
Och då lovar jag att bjuda er alla. Ni får gärna komma med förslag på lämplig bröllopsmat, för det har jag ingen jävla aning om. Skaldjur är dumt. ,min sambo hatar det och fisk är ingen hit heller. Efterrätter får gärna vara något avancerat, ingen slafsig chokladpudding eller trist paj. Färg på tärnor? Vad ska ska dem ha på sig? Rosa och blått känns för tradionellt. Gult känns påskigt, rött känns juligt. Grönt? Nej, ...tänkte på typ champagne-färgat eller guld.

Också skitroligt att såpass många mer börjat läsa min blogg. Läs så ögonen blöder, ge maaassa kommentarer. =) Nu måste jag börja med maten, annars får jag magont.
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback