Ben & Jerry´s

Ben & Jerry´s

Kände mig amerikansk idag då jag åt den här glassen o kikade på Tyra Banks Show på tvn. Showen var inget att hurra över, men glassen, oh my, den var god!

Fick utvärdering på både religion och samhäll idag. VG och MVG. Låter mkt lovande. Religionsläraren var imponerad av mitt arbete och tyckte att jag hade vävt in allt så bra. =) Sååå kul att höra sånt.. Dessutom bara ETT jäkla arbete kvar på religionen, sen är den kursen avslutad. Skönt! Stressande är dock samhällsarbetet. Men jag har inget val, bara att kämpa på. Skulle lånat böcker idag, men det blev inte så. :/ Får ta det imorrn.
Det var riktig lyx att kunna få ta bilen idag då regnet öste ned, däremot mindre angenämt att köra ut till Torp. Spårade flera gånger och var övertygad om att få vattenplaning :O

Borde dammsuga lägenheten idag, men kommer nog inte att hinna. Har mkt som jag vill bli färdig med för skolan. Satt hela helgen med svenskan, instuderingsfrågor och texter. Skrev även på arbetet...
Känns iaf jäkligt skönt med koll på allt.

**********'
Det var länge sen jag var såhär trött, har väl sin grund i att jag vaknade fem imorse :/Måste lägga mig tidigt ikväll...
Läste något urfånigt i Expressen, ena handlade om att Australien(kan inte hitta artikeln igen) ansåg att folk slösade med vatten för mycket i duschen, och så följde en fråga "vad gör du i duschen" och alternativen var "Sjunger" "klipper naglarna" och några fler. Sjunger? Vem i helvete står o sjunger i duschen? Ska det tjäna till?  Enda gånger jag "slösar" med vatten är på somrarna då man känner sig som dö sill i värmen, eller också när jag har ryggont. (prova att duscha riktigt hett med hårt stril på, det gör underverk mot öm rygg)  Andra dumheten jag läste om var någon slags lista över hur miljöfarliga och dåliga ministrarnas bilar var. Ehhh, ja just det. Vad kommer härnäst, en lista över Reinfeldts underkläder? En genomgång av ministrarnas sovrum? En rundvandring i ministranas kylskåp, äter Reinfeldt och company tillräckligt mkt grönt? Självklart är det förljuget att propagera för miljön och samtidigt köra en bil som formligen spyr ut avgaser..men kom igen, hur många svenskar kör toppfina, miljösnälla bilar? Jag tycker det börjar likna nån jäkla häxjakt och allt började med obetald tvlicens och svartjobb. Det blir bara löjligare och löjligare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback