68 dagar kvar

Till julafton. Jag blev faktiskt lite fylld av längtan, älskar att julpynta och alla ljus man har tänt runt sig i vintermörkret. Trodde aldrig jag skulle säga detta; men åååh, vad skönt det är att det blivit höst! Idag kan jag gå hem utan att svettas som en gris. Jag slipper tveka på kläderna, jag vet att temperaturen på morgonen är detsamma som på eftermiddagen.
Jag måste snart införskaffa nya värmeljus också, älskar att tända massa värmeljus hemma då hösten och vintern är ankommande. Så just nu känns det bara lugnt att hösten och vintern närmar sig, riktigt bra faktiskt. Enda jag kan sakna sedan, om snön kommer, är en egen trädgård. Skulle vara mysigt att få bygga snölyktor där ;)


***********
Nu har jag säkert gäspat hundra ggr sen jag vaknade....är verkligen seg. Försöker hitta nån slags brytpunkt för den där vetenskapliga uppsatsen som vi ska skriva i samhällen. Har fått min lärares C-uppsats från sin högskoletid. Hur bra som helst, vilken smart tjej hon är.  (du borde ha mkt gemensamt med henne, Anette, hon älskar också Nightmare before Christmas, verkar ha samma musiksmak också hehe) Hon gjorde ett arbete ur genusperspektiv om våldtäkter, och manligt o kvinnligt på 1600talet. Som underlag hade hon haft bland annat tänkeböcker från Sthlm. (tänkeböcker var typ som protokoll över brott på den tiden)
Shit, vilken bra text., det sorgliga är att det här med våldtäkt, bevisning, manligt och kvinnligt, samt skuldbörda har faktiskt inte förändrats något nämnvärt. Skamligt....
Nu ska jag snart gå hem, är så trött bara :( Hatar luften inne på Eductus, undrar om ventilationen verkligen fungerar?!

***********
Ska ta ett sista harvande med svenskan, annars färdig för redovisningen imorrn.
Efter jag lämnat Eductus träffade jag Emma, tog sällskap med henne. Så jag hamnade hemmas hos Emma en stund, hennes mamma hade såna där jättefina höstlyktor i trädgården. Fick ta med mig hem ;)
Hade dock jävligt bråttom hem, skulle äta och sedan åka ut till Helen i Bokenäs. Första "långa" turen själv, var mest nervös för alla fartkameror där ute. :S Men jag klarade mig.  Var däremot någon idiot som låg tätt,tätt bakom mig halva vägen. Hört talas om tre sekunders regeln, my dear? Var jäkligt störigt och stressande. Väl ute i Bokenäs, så tog jag av till vänster som Helen sagt. Sedan blev hjärnan blank, ringde henne o bad om vägbeskrivning. Två km in på vägen. Jaha....hamnade mitt ute i bushen och blev irriterad. Måste kört fel, backade in på någon timmerväg och vände. Tillbaka till infarten. Nehej, fel det också. Helvete! Ringde mkt förvirrat till Helen, hon poängterade verkligen vägen + att hon gått ut o ställt sig vid vägen. *suck* Vända igen. Så drog jag på, höll på att ta av en avfart för tidigt till vänster men upptäckte henne i sista stund. hehe, tur att jag inte körde sådär på uppkörningen. Hade varit garanterat kuggad med tanke på min förvirring. =P
Men roligt var det! Älskar att köra, plus att köra själv ger så mkt träning och rutin.  Helen hade en jättemysig lägenhet som även var superfräsch. Snygga tapeter, snyggt inrett. Riktigt ombonat. Hennes badrum hade iofs våtrumstapet som mitt, men mkt snyggare, typ väldigt ljus aprikos och ett fönster! Vill verkligen ha fönster på mitt nästa badrum....

Nä, skolarbete nu då....


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej :)
Såg att du varit inne i min blogg och kikat på bilderna från Teneriffa !!
Vi var där mellan den 1/1-8/1 och vi hade fint väder hela veckan.Sol mellan 10-15 varje dag,sen brukade det mulna igen framåt eftermiddagen men det var inte kallt på nåt vis.Det låg mellan 23-28 grader varmt!!

Vart på Teneriffa ska ni?
Vi hade en kanon-vecka och åker gärna tillbaks igen!!!
Hoppas att du/ni oxå får det :)

Kika gärna på den här sidan:
http://www.tenerife.nu/
Där kan man få mycket info om väder osv.

//Jessica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback