Jaa, snart!

Japp, börjar äntligen bli frisk. Fortfarande sådär äckligt trött som man är i samband med förkyldning däremot. :S Har suttit och skrivit massa anteckningar både igår och idag på svenskan. Bremer, Strindberg, Fröding ..ja, you name it. En sak irriterar mig däremot; har inte riktigt klart för mig vad provet ska gå ut på. Ska det fokusera på texterna? Och i så fall; hur? Texterna är skitkassa tycker jag och det enda jag gillat var Bremers brev till Sverige om indianstammen i Amerika och Strindbergs "Giftas II". Allt annat var ren skit.  "Ett dockhem" var svår att läsa, allt var på norska! Också smart, man fattade inte ens hälften. Enligt läraren skulle provet ha runt 14-15 frågor och frågorna ska kortfattat besvaras. Men ändå..jag vet liksom inte vad jag ska fokusera på riktigt. :S Hatar att plugga till såna där  "Jeopardy"-grejer, dvs man vet inte vad som väntar en. Fy fan

Annars har jag mest slappat här hemma, druckit litervis med vatten, svalt otaliga värktabletter och allmänt lidit. Länge sedan jag var såhär förkyld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback