Varken vill eller orkar...

Det är mycket som är lite rörigt just nu. Men, jag varken orkar eller vill oroa mig. Jag njuter av det fina vädret istället, det sägs bli sämre till helgen och då vill jag njuta ännu mer.  Om jag går och funderar för mycket blir jag bara deppig och bekymrad. Det orkar jag bara inte. Det var en jävligt lång och iskall vinter, och jag tänker inte låta de här tankarna ruinera mitt humör nu.

Jag har varit på Vägledningscentrum idag. Troligen ska jag läsa Samhäll B och Religion. Det är iaf ämnen jag klarar av, och jag kan tänka mig. Det blir på Eductus jag läser då. Och inte heller varje dag. Kruxet är dock ersättnings-biten. Men...återigen. Jag orkar inte lägga ned för mycket negativa tankar om det. Ska ringa A-kassan imorrn och prata med dem.

Ska äta taco ikväll, gott. Och till efterrätt blir det vattenmelon. Hittade inga jordgubbar på Willys och orkade inte gå upp till fruktaffären vid torget. Det är ganska nyöppnad, finns massa frukt, bär, grönsaker.
Det har också varit otroligt varmt idag. Trodde jag skulle smälta bort då jag tidigare gick hem från Vägledningscentrum.
Var förresten inne en snabbis på en resebyrå i stan. Till hösten är vi sååå sugna på att åka till utomlands. Det lutar åt en grekisk ö. Naxos är visst en ö som ska vara billigt att leva på.  Vi vet inte ännu om vi får möjlighet till semester i sommar, så därför började vi fundera på en semester till hösten istället, runt oktober ungefär. Men det är mycket att ta reda på och ordna. Hittade inte Naxos i Apollo-katalogen. Men jag frågade heller inte efter det.

Börjar bli hungrig nu. Snart börja med maten. Har varit rätt slarvig med mat de senaste dagarna, men vad tusan..orka syssla med matlagning i det här fina vädret....;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback