Det kryllar av dårar

Ja, något förbaskat också.
Jag tog en promenad med svärmors hund, vi passar honom ett par dagar nu. Hur som helst, efter promenaden tänkte jag slinka in på Konsum, handla lite till middagen. Först behövde jag dock dra ett konto-utdrag. Ställde mig i kön till bankomaten, bad hunden sitta ned, vilket han gjorde.
Lite längre bort kommer  en tant med rullator, när hon är en halvmeter framför mig och hunden säger hon "Jag är lite rädd för hundar, eftersom jag blivit biten av en"
- Jaha, sa jag, men med honom är det ingen fara...
Kärringen går förbi långsamt och fnyser surt :
- För dig ja!

Alltså, folket, vad är fel på er? Speciellt er pensionärer?? Ni gnäller för allt och inget. Hade förstått kärringen om Musse (hunden) hade morrat, rest ragg eller uppträtt hotfullt. Men han gjorde ingenting! Han satt snällt och beskedligt. Så vad fan ville kärringen ha ut av det där stroppiga beteendet? Om hon är rädd för hunden, jaa..gå inte en halvmeter framför den då!! När hela torget finns!
Jag tycks alltid råka ut för griniga pensionärer, för ett tag sen var det ju en gubbe på bussen som bråkade.
Vad är FEL på er? Ni måste skaffa intressen/hobby´s...för det är uppenbart att ni har för lite att göra om dagarna!

Överlag har människor på tok för lite att göra, som
den här krönikan av EvaEmma Andersson på Aftonbladet. Jag är inget fan av hennes krönikor, men de gånger jag ifrågasatt henne, så har det varit hennes krönikor. Inte hennes look, vikt, intressen....whatever. Vad är det för människor som helt ogenerat kan sitta och skriva långa hatbrev? Känns det bra efteråt? Liksom "Åh, så skönt, nu fick jag spy lite galla över henne, hoppas hon mår riktigt pyton nu..." Och allt möjligt ovidkommande får krönikörer/bloggare lida för, de attackeras för sina utseenden, vikter, hur dem bor/lever, att dem är falska..ja...allt möjligt. Hur mycket vet vi egentligen om EvaEmma? Hur mycket vet vi om övriga krönikörer? Inte särskilt mycket eller hur? Så hur kan man, utan skrupler, bara skriva ned massa dynga, massa antaganden och sedan skicka iväg det?
Jag kan nästan slå vad om att ni, som står för sån skit, har precis nada att göra om dagarna. Ni sitter där som några fån, med mindrevärdskomplex och dålig självkänsla. Så ser ni någon med självkänsla, attityd och åsikter. Och då jävlar, då blir ni provocerade! Avundsjuka och bittra skriver ni ner massa glåpord, personangrepp, och mkt mer som ni sedan mailar iväg.
Ni är tragiska.

Hoppas ni inser ert beteende och hur patetiskt det är.

(ursäkta min griniga ton i detta inlägg, men jag är PISSTRÖTT på folk som irriterar, gnäller, öser omotiverad galla över andra...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback