Det finns!

Nästan alla jag pratat med, både IRL och över nätet tror helt bombsäkert att alla hudvårdsprodukter samt kosmetika innehåller kemikalier och skit. Men se, det gör inte alla kosmetika märken!
Det finns gott om märken som är biologiska och fria från gifter. RosenSerien, Gli Amati, Ole Henrikssen, Dr Hauska, Santé är bara några stycken. Det som skiljer dem från t.e.x IsaDora och L´Oreal 'är att dem inte testar på djur, de är fria från mineraloljor, carbomer o annat kemiskt, ohälsosamt. Även priset skiljer. Men det beror på att biologisk kosmetika/hudvård tar mkt längre tid att framställa, än kemisk hudvård.

Jag fuskar med hudvård, även jag om i det längsta försöker undvika mineralolja. (Det utvinns från råolja och "samlas" i kroppen, kan ge skada på organ osv...i längden). Men jag också upptäckt vilken skillnad en biologisk produkt kan ge. Jag provade t.e.x deodorant utan aluminum (det finns aluminium i de flesta deos, för att "täppa" porer och därmed hindra svettlukt...)...den deon jag provade var jättebra. Slapp klåda och röda märken i armhålorna.

Så att komma och säga att all hudvård/kosmetika innehåller skräp och skit är bara okunskap. Vill man hitta "rena" produkter så ser man till att hitta dem också. Dem finns. Tro mig.
Besök hälsovårdsbutiker, kolla på nätet..etc....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback