Big Brother...uselt

Ja. Jag vet att jag ofta skriver att man inte ska klanka ned på folk, eller dess utseende, osv ...men programmet Big Brother är nog det mest iq-befriade som någonsin sänts i tv. Har inte följt det alls, men ikväll då jag zappade runt hamnade jag i det, mitt i finalen. Vi fick se massa återglimtar på tiden som gått, och jag säger bara; vilka jävla idioter.
Ännu roligare är folk som säger ..."jamen...det är ju underhållning". Är det underhållning att se människor svina runt i ett hus, aspackade och allmänt trashiga? Är det underhållning? I så fall måste jag missförstått det ordet...

Det är på flera punkter jag avskyr programmet, dels så är det deltagarna. I princip ser tjejerna likadana ut, sönderblekt hår (påminner om ett kritvitt, torrt tomteskägg...), djupa urringningar, Saint Tropez-bränna, plutande munnar och så detta mantra "Vinner jag så förstorar jag brösten" Tragiskt. Manliga deltagarna är antingen ganska städade utseendemässigt eller också ser de ut som soffpotatisar.
Och where is the ......handling?? Jag brukar kunna kolla på BB max en kvart, sedan gäspar jag och byter kanal. De super antingen halvt ihjäl sig eller också sitter och tjafsar. Dess emellan sker det nattliga aktiviteter under täckena. 
Jag har inget emot dokussåpor rent generellt, men då ska det vara med handling! T.e.x Farmen har olika tävlingar och uppgifter för någon ska vinna. Samma sak med Robinsson.
Big Brother består till största delen av idioter som super som de aldrig någonsin sett sprit, de svinar ner och tjafsar, bråkar samt hoppar runt i sängarna.
Fy fan.

Jag är lessen om jag lät detta inlägget bara bli gnäll och kritik. Men jag är så hjärtligt trött på det där skitprogrammet!!  Och suprise, suprise, nu har Jessica vunnit och vill "vika ut sig" Det har vi ju aldrig hört förut.

Kommentarer
Postat av: Jonny Nilsson

det är bra tv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback