Bara löjligt...

Imorse ville jag bara sooova. Men jag var tvungen att gå upp vid åtta för att hinna ner till ett av Ams fåniga möten. Ja, dem är fåniga i den bemärkelsen att dem uppenbarligen tycker sig vara sååå fantastiska. Not, inte alls. Jag förstod inte ens vad jag hade där att göra, jag hade säkert varit på sån där infomöte tre ggr tidigare. Men nejdå, jag skulle dit.

Mina ögon klippte redan vid första kvarten. Dessutom var det där en kvinna som hade utländsk påbrå och hennes dialekt och brytning höll på att göra mig galen. "Baaasinformation" "tjäänster" "vi är här för att hjälpa eeer" Och nej, jag är inte emot utlänningar, men jag har hört samma visa i tre år plus att jag var urtrött där jag satt. Jag blir också så full i skratt, de vräker på om sina tjänster, och att det ska vara "dialog" mellan handläggare och arbetssökande. Den dialogen har jag aldrig märkt av, inte heller kompisar, min bror eller fler jag pratat med. Jag tröttnade tillslut och påpekade att många gånger så är det AMS som slarvar, inte fullföljer sina åtagande osv....Då fick kärringen ett snipigt uttryck. "Jaså?!"
Jag berättade torrt om de kompisar som fått ersättning indragen pga att AMS avanmält dem helt sådär, min brors handläggare sa upp sig och sket i att informera om det. Kärringen såg väldigt stött och irriterade ut när jag var färdig. Men det sket jag i, jag sa också att om arbetssökande personer ska prompt följa regler och ordningar så ska det vara samma för handläggare och övrig personal på AMS. Det var hon ju tvungen att hålla med om iaf.


Jag hann med både trafiksskola och bibblan innan jag gick hem. Lånade en bok, "Man med kapuschong" Och nu undrar jag om det var så klokt....visserligen fick jag info på baksidan om att det ska handla om serie-våldtäktsman som härjar. Men....det verkar vara rätt detaljerat kring våldtäkterna...orkar inte med det. Mår illa och värst av allt, jag kan lätt leva mig in i det. usch!
Får väl se om jag orkar med det.

Köpte ett svart diadem och ansiktscreme; CCS ansiktscreme, den kändes väldigt svalkande och skön. Dessutom skulle den innehålla vitamin E och rapsolja(!). Dock är bilden lite missvisande, burken har ny utformning och är rosa, inte vit...
När jag kommit hem så väntade en rykande färsk VR och mina eye-dust burkar. Vad små de var!! Men väldigt fina :P Den "vita" visade sig innehålla rosa pigment..så färgen skiftar i rosa då den kommer på huden. Läckert ju.

Nu måste jag sova. Har inte mått så bra idag heller. Haft jävligt ont i magen :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback