Avundsjukan

Jag tror det är ren bluff och båg att säga att  "jag har aldrig varit avundsjuk". Jag tror nämligen det är högst mänskligt och normalt. Jag, däremot är inte avundsjuk på prylar utan mer andra saker. Som folk som har råd/tid att resa! Åhhh...vad jag skulle bli överlycklig över att kunna åka utomlands då och då. Inte bara för att ligga som en slö sill på någon strand, utan olika resmål.
Nyss läste jag VeckoRevyns Ebba von Sydows blogg, hon befinner sig just nu i Los Angeles. *suckar saligt* Los Angeles! Varmt och skönt, sol hela dagarna och nya vyer! Är såå grymt avundsjuk på henne. Lyllos, hon bloggade även från planet då hon flög över till LA. Det kändes lagom kul att sitta i den här hålan och veta att hon korsade Atlanten, njutandes av cashew-nötter och deckarpockets.

Förra året, i maj drog min pappa och hans fästmö till NY, där hennes dotter bor och arbetar. Jag harvade då som mest på Carlia. Det var riktigt avundsvärt, att medans jag bäddade sängar för glatta livet så vandrade dem runt i ett soligt NY. :/  Hade HEMSKT gärna packat en väska och följt efter.

Thomas vill gärna resa mycket, han har inte rest så "mycket" som mig. Han har t.e.x aldrig flugit. Jag hatar flygplan, speciellt efter alla alarm om kapningar,terrorister och andra galningar. Men Thomas vill gärna besöka Egypten, han tänkte på hösten. Jag har ju ingen aning, börjar jag plugga så får jag förmodligen höstlov. Och Thomas hade visst en vecka till att ta ut i semester....

Nåja vi får se. Men det jag önskar mest ju nu är att få en resa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback