Skamligt!

Det är som en fars. Samma dag som min lilla artikel om hur arbetslöshet och Ams tama agerande kommer ut i GT, så ringer en dåre från Ams. Inte för intervjuns skull alltså, utan för ställa helt menlösa frågor. Samtalet liknande "20 frågor" och jag blev bara irriterad.
Var ute o övningskörde med Lennart idag, när ett okänt nr ringer min mobil. Jag ringer upp och då är det nån människa som ställer massa frågor.
- Fick du jobbet på Mcdonalds också?
- Vad gör du annars?
- Vad väntar i höst?
- Ordnat akassan?
- Färdig med körkort?
- Är det bara över sommaren jobbet gäller?
- Är det några förändringar i adress och personuppgifter?
och säkert tio frågor till.
Kunde dem inte skickat ett formulär istället?

och detta är inte det värsta. Innan tanten fick mitt mobnr hade hon ringt hem och väckt Thomas, ( vid 10-tiden på förmiddagen). Thomas svarade yrvaket och tanten hade frågat sturskt varför han låg och sov, varför han "inte sökte jobb istället(!?)"
VA? Man undrar liksom, har dem ingen skam i kroppen alls? Hur kan man bara kallt ta för givet att en person som ligger och sover vid tio-snåret är arbetslös? Lat? Inte gör ett dugg?
Thomas svarade torrt att han hade jobb, var fast anställd och jobbade natt och om hon ville något mer....? Varpå hon svarar kort "jaha, då får man väl be om ursäkt då"

Väl? När jag fick reda på detta, trodde jag knappt mina öron. It is fucking unbelievble! Det var droppen. Just i den stunden var jag evigt tacksam över att ha skrivit in till tidningen. Detta var det absolut fräckaste de sagt hittills. Inte nog med att de nedvärderar en som person, att de påstår att man ska klara sig utan pengar ("tänk inte på pengarna, tänk på dig") och att de är allmänt dryga. Nu tar dem kallt för givet att en person de aldrig mött är arbetlös och ligger "bara" hemma och sover!
Fy Fan!!
Ett lägre bottennapp än såhär, ja...det är tveksamt ifall det finns.


Nu ska jag sova. Måste först äta en smörgås, hungrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback