Men skärpning!

Det är andra gången jag blir fly förbannad av en artikel. Expressen har sedan ett par veckor kört artiklar om arbetslösa personer. Och även fokus på hur Arbetsförmedlingen ser ut. Idag när jag läste några artiklar, läste jag även detta. Jag blir så förbannad att jag har lust att kasta något i väggen!! De som skrivit dessa kommentarer har med säkerhet aldrig behövt vara utan jobb.
Hur många 40talister har saknat jobb? På deras tid var det bara att gå och fråga någonstans. Allt detta med CV och presentationsbrev existerade knappt.
Speciellt arg blir jag eftersom jag känner en av tjejerna i artiklarna; Ulrika. Jag VET att Ulrika sökt hundratals jobb. Vård, städ, kontor, transport...ja..you name it.
Men vad ska hon mer göra? Hota någon arbetsgivare så hon får jobb eller?

Man söker jobb till leda, det är inte ens eget fel ifall inte brevet faller arbetsgivaren i smaken. Dessutom söker såpass många att alla brev kanske inte ens blir lästa.
Jag tycker ni som klankar på arbetslösa personer är synnerligen föraktfulla. Ni sitter och uttalar er om något ni inte vet ett dyft om! Och vadå "inte sökt några jobb" Har ni verkligen läst artiklarna på Expressen...eller? Det står ju i flera artiklar att vederbörande sökt jobb, flera stycken. Ändå inget napp!


Jag har bara en sak att säga om er, som uttalar er sig sådär
Fy skäms! Ni är verkligen så jävla elaka och fördomsfulla. Hoppas ni själva mister jobbet, så får ni se hur "enkelt" det blir.
Fy fan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback