Kyckling och Saltvatten

Mmm, har varit ute på sjön. Vädret är underbart! Alldeles lagom temperatur och så hittade vi en mysig ö att gå iland på. Nackdelen med sjön är just saltvattnet, det klibbar så otrevligt på händerna, gör att håret känns segt och äckligt också. Nästa gång jag åker ut funderar jag på att packa ned våtservetter, perfekt sätt att snabbt bli av med det sega från händerna.

Hade mina bruna shorts idag, och min rosavit randiga tshirt. Tyckte det var bättre att ha den till de bruna shortsen, för ihop med de blå så liknar jag en godiskaramell med alla de starka färgerna på en och samma gång :P


Nu snart ska jag lägga kycklingfiléer i marinad, som senare ska grillas. :) ikväll vet i fåglarna vad som händer. Går precis inget på TVn, förutom sketen fotboll och den klarar jag mig utmärkt utan. Är så utless på allt tjafs om VM och Sveriges prestationer ideligen. Som jag tidigare sagt; det är en BOLL, ett SPEL, damn it! Inte något som handlar om liv och död.

Ska förresten designa en ny dörrskylt, har jag kommit på. Letar efter någon mindre variant av drivved på stränderna. Liksom en liten brädbit eller så. Ska texta "Välkommen" på den och dekorerar med snäckskal. Älskar att pyssla sådär, och allt som har med snäckor, strand, tång och liknande är så fint.
Typiskt nog hittade jag en hel strand full med snäckskal, men ingen drivved...:/

Får se om jag följer med ut imorrn i båten. Vill jättegärna följa med, men vill verkligen inte träffa en viss idiot! Känns så konstigt att sitta här hemma och inte behöva ha teorin över sig. Förut så kände jag behov av att plugga så fort tillfället gavs, men nu när jag är färdig, känns det konstigt.
Fast underbart, såklart. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback