Jakten fortsätter...

Jag erkänner. Jag är ett komplett mascara-freak. Jag älskar att testa olika, dyra som billiga. Mkt för att se ifall de håller vad de lovar.
Genom åren har det blivit några stycken också.
Bland annat dessa:

Stretch mascara, Max Factor: Ett stort "nja"...ingen vidare hit tyckte jag. Tråkig förpackning, tråkigt innehåll. Gav absolut ingen förlängande effekt, vilket den påstås göra

200 Calorie Dramatic, Max Factor: Ungefär samma och det var ungefär när denna mascara var slut som jag beslöt mig att för att aldrig mer handla Max Factor. Det är förvisso trevliga priser, men om innehållet inte funkar så faller allt ändå!

Super Lash Mascara, Rimmel; Att en supermodell som Kate Moss är deras "face" är obegripligt. Allt som Rimmel har är rinnigt, kletigt, luktar syntetiskt och är allmänt usch...Den här mascara var så kletig, fick massa spindelben av den.

Volume Mascara, HM´s: T.o.m denna låg budget-budget-produkt märke höll högre standard än Rimmel...säger en hel del...

XXL-Volume Mascara, Maybelline: Nu börjar det likna något! Ger fina, täta fransar. Klumpar inte, utan bygger bara på. Den vita basen behövs faktiskt inte, iaf inte enligt mig

Sky high Curves, Maybelline: Ähh..kom igen. Vad är så unikt med denna egentligen? Deras make-up artist verkar hylla den mascara enormt. För mig är det bara tummen ned, klumpar och ger ingen curl-effekt alls!

Lash Stylist, Maybelline: För att vara en kam-mascara har dem lyckats. Men man får knåpa lite för att lyckas få de där dockfransarna. Men fint blir det

Shocking Volume, LOreal: Också kam-mascara, men denna är omöjlig! Skillnaden mellan denna och Maybellines är att Maybelline utformat kammen med "v-tänder" vilket är mkt lättare att jobba med. L`Oreal gjorde mig mkt besviken!

Eyes wide open, Nivea Beaute: Jag blev paff. Den där curleffekten och tätheten uteblev helt! Visserligen kladdar inte mascaran, men något unikum är det knappast!

Lash Revolution, Nivea Beaute: Jag blev sååå nöjd med denna, vilka fransar! Vilken separationsförmåga borsten hade! Gummiborsten löper smidigt genom fransarna, inte klumpar, eller kladdar. Är supernöjd!

4X Voluminous, L´Oreal; Mkt prisvärd volym mascara, ger fina, täta fransar. Ett bra tips för er som söker volym-mascaror

Nu är jag dock på jakt efter ny mascara, mina har börjat bli gamla. (det märks att dem börjar bli torra, svåra att applicera och klumpar lätt)
Funderar på en lyxigare variant och tror att Tradera kan vara stället där man kan sno åt sig en ganska billigt. Lancome eller Estée Lauder lutar det åt. Har varit sugen på en Dior också. Men vi får se.
Nu ska här sovas. Måste vara pigg imorrn.

Kommentarer
Postat av: Netza

Ah! 2000 calorie är ju en jättebra budgetmascara! Får iaf mina fransar fina, den kladdar inte, smular inte... kan inte bli bättre. :)

Postat av: Channy

jaså, var ju bra att den funkar för andra så. på mig blev det verkligen ingen "hit". snarare tvärtom. bäst i test har hittills varit Maybelline ;)

2006-06-09 @ 13:37:54
URL: http://channy.blogg.se
Postat av: Maria

Nivea Eyes Wide Open är superbra på mig iaf, den böjer jättefint och jag behöver inte ens någon ögonfransböjare! :)

2007-02-19 @ 15:17:07
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback