Jag verkligen stör mig!

Ja! Det som pryder tidningar och varenda nyhetssändning är den här jäkla fotbollen och den puckade Hagamannen. Om honom så skrivs det upprepande gånger att han inte är psykiskt sjuk. Nähä, men wake up and smell the coffee. När jag läste Wennstams bok "En riktig våldtäktsman" så handlade det just om, att våldtäktsmän inte måste vara psykiskt sjuka. Hon intervjuade flera unga och äldre killar som begått sexövergrepp och alla beskrevs som "vanliga" killar. Vad exakt som utlöst deras våld tycks ingen kunna svara, inte dem själva heller. Precis som Hagamannen.
Och det som gör mig illamående just nu är att Hagamannen framställs som något det är synd om. För mig kan han åka bakom bom och lås. Jag tror knappast de kvinnor som han anfallit kan känna någon sympati eller medlidande. Enda människorna det är synd om, och jag som lider med är Hagamannes fru och barn. Stackars henne, stackars barn.


Och så den här sabla fotbollen! Vare sig man öppnar tidningar, slår på Tvn eller radio så är det jäkla babbel om fotbollen. Speciellt tjat var det om VARFÖR det blev oavgjort mellan Trinidad&Tobago o Sverige. Ja...inte fan vet jag? Orkar någon verkligen bry sig? Och så detta eviga syndabocksletandet; vem ansträngde sig inte tillräckligt mkt, vem passade inte bra, varför gjorde Sverige såhär kasst ifrån sig?! Frågorna haglar och det verkar likna en stor rättegång. För fan, det är en BOLL, det är ett SPEL. Shit happens, de måste dem väl förstå? Att inte allt går som planerat hela tiden? Gud, så tröttsamt!

Nu ska jag ut i solen igen. Har gått till stan o sitter på bibblan. Det är oerhört varmt idag! Har på mig en svart kjol med små, små blommor på och ljusgult ledigt linne. Ändå är man på väg att smälta bort :P

Nu ska jag till vägledningscentrum och sedan en vända på stan. sedan hem. Förhoppningsvis blir det sjön sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback