hahahahahahahahaha

Sorry, men jag läste just detta, något så oerhört skrattretande. Läs och hångarva  "Vad är svenskhet för dig?
  - Det är till exempel det vikingarna ägnade sig åt, att resa runt och vara nyfikna på andra länder."  .....My god! Så det är "svenskt" att resa runt och vara nyfikna på andra länder? Eller detta "
Tänker du aldrig att du bara hade himla tur som föddes här?
  - Nu börjar det bli djävligt djupt." Är det allt han har som svar på det? "jävligt djupt" ?
Jag ska säga vad det är; oerhört patetiskt!

Jag blir fan rädd när jag läser intervjuer med människor som sympatiserar med SD. Dem säger emot sig själva, de saknar svar och argument, de kan inte redovisa källor och siffror på allt de påstår. What is this?! Och argumentet är detsamma, over and over again:
- Vi är inte rasister, men vi är emot ett mångkulturellt samhälle.
- Vi tycker att man ska lära sig svensk kultur och språk

Språket kan jag delvis förstå, att förstå språket i ett land är en slags nyckel till mkt, bostad, jobb...ett fungerande liv. Men kultur? Kan någon berätta för mig vad svensk kultur är? Nubbe och sill? Röda stugor och dalahästar? Midsommarstången? Tycker uppriktigt sagt att inte mkt är direkt "svenskt"längre. Och ännu pinsammare är att dessa patrioter glufsar i sig Mcdonalds, pizzor och kebaber. Om det inte vore för denna invandring och blandning av nationaliteter skulle de knappast ha sina jävla kebaber. Men det ser dem inte, såklart.

Och hur ska man kunna stoppa en stad eller ett land från att bli just mångkulturellt? Titta på Stockholm, Göteborg, Malmö, och alla andra utländska storstäder. Hur stor del av befolkningen där tror ni är hundra procent svenska, fransmän, engelskmän osv osv? Jag tror inte det att någonsin existiterat en stad utan uppblandad befolkning.
Den dagen då städer i Sverige är helt svenska kommer då helvetet fryser till is, dvs aldrig. Det ska ingen försöka inbilla mig annat om.

En annan sak med patrioter/SD-människor är att de ofta är unga, saknar utbildning, har struntat i skolan osv. Vet inte hur många gånger jag läst och hört om tjejer och killar som skitit i skolan och sedan börjar babbla om att kunna svenska språket, stava rätt, och veta vad som är svenskt. Säger några som saknar betyg i svenska, kan knappt stava själva, och verkar tro att kebab är någon form av svensk husmanskost. I just Ungt val handlade det om en tjej som skulle ut på arbetsmarknaden och som såg mångkulturella samhället som ett hinder för jobb. Men hon kunde hoppa av skolan, det var ju ett smart drag av en påstår sig vilja ha jobb. Kan upplysa henne om att studenten anses viktigare än vilken hudfärg hon råkar ha. Fråga mig, de jag mest fått frågan om sedan jag gick ur skolan är just "Har du tagit studenten"?

Hur vore det om SD personer kunde ställa sig frågan varför dem inte vill ha ett mångkulturellt samhälle?Och att komma med det där "vi kan nog inte samsas under ett tak" är bara en billig ursäkt. Vill man samsas, så gör man det! Det handlar lite om att själva hjälpa till.
Och de påstår sig vara för ett demokratiskt samhälle, hur kan det vara demokratist men samtidigt helt sonika välja bort människor, pga nationalitet? Eller att dem förbjuder homosexuella att adoptera.
Ja, SD är såå demokratiska.
Jag tror jag smäller av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback