En idiot kommer sällan ensam

Finns ju uttrycket "en olycka kommer sällan ensam" Men jag tyckte även min rubrik stämmer. Hela veckan har kantats av renodlade dårar. Först var det den där smörjan i helgen, som gjorde att hela veckan kom i blåsväder. Och härom dagen fick jag ett brev av akassan. Helt otroliga är dem, nu kräver de ytterligare ett intyg. För bara några ynka veckor.
När jag ringde upp dem för att fråga några saker, svarade en sur mupp i andra änden. Han var kort i tonen och verkade oerhört besvärad över att behöva besvara mina frågor. När jag konstaterade "Jaha, då behöver ni intyg från 11 maj till 28 juni...?" svarade han surt "Ja!, du har ju deklarerat att du jobbat veckan 19, 20, 21!!" Jag svarade, nu lika surt, att jag antagligen jobbat då. Vad skulle annars gjort, trodde han?
Vilket otrevligt as!

Och idag, när jag skulle betala hos tandläkaren, så fanns där ingen. Eller rättare sagt, en satt och pladdrade i telefonen, och två andra satt i ett intil liggande rum. Jag stödde mig mot disken och frågade dem i rummet intill, "ursäkta, jag vill betala" Inget hände, ingen rörde en min. En kärring satt helt inne i en dator och en ung kille höll på att packa upp något. Jag suckade, väntade lite till. Huvudet värkte, tät i nosen, ont i tandköttet.
"ursäkta, kan jag få betala eller?!"  Kärringen vred på huvudet och såg irriterad ut
"Ja, det kan verkligen inte jag göra, så du får vänta!!!"

Jag bara stirrade på henne. Sedan fnös och jag sa "Ja, det var ju jävligt lätt för mig att veta!"
Tillslut fick jag betalat iaf. Vad fan är med såna surkartar till receptionister? Varför ska man behöva hojta flera gånger för att få service?!!

Sedan när jag skulle med bussen så var där en karl som höll på att störa andra genom att hålla på och tjafsa, pratade med sig själv gjorde han också.
Man har fan varit omgiven om idioter hela veckan. Gaaah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback