Är ni helt tomma i huvudet eller?!

Hade inte tänkt blogga idag, men råkade komma över denna krönika av L. Marklund. Jag tycker Marklund ofta har poänger och är jätteduktig författare. Men idag kom ett låg vattenmärke, lyssna och häpnas;" Att de är en förmedlare av stöldgods för snåla och lata underhållningskonsumenter" Snåla? Jamen, då gör vi såhär, vi låter Liza Marklund leva på kanske max 4 tusen (som MÅNGA ungdomar/vuxna) gör idag. Eller också kan hon få 6900 kronor, precis som studenterna får av CSN. Så kan Liza börja betala hyra, mat, räkningar och sedan kanske Liza går på Åhléns och får se den där underbara skivan. Men, shit då, hon har bara några hundralappar kvar. Och flera veckor tills nästa utbetalning. Då är det ganska frestande att sätta sig vid nätet och ladda hem.
Jag är varken snål eller lat. Jag vet folk som jobbar 10-12 timmars pass och laddar hem skivor/filmer. Är dem också lata?
Fan, vad arg jag blev på Marklund idag!! Hon sitter och indirekt säger att folk som laddar hem är lata och snåla. Vem fan är Marklund att säga något sådant? Känner hon varenda människa som laddar ned? Känner hon varje människas ekonomiska situation? Nej, knappast. I doubt it very hard!

Jag är så trött på  människor som sitter och verkar tro att deras livssituation är densamma som för alla andra. Alla har olika ekonomier, idag går ca 900 000 utan ett riktigt jobb. Och tro det eller ej, men dessa 900 000 vill också se på film, lyssna på musik, köpa nya kläder, resa lite osv! Jag skiter väl i om t.e.x Carolas skivor laddas ned i mängder, eller om Brittans skivor laddas ned. Eller någon annan känd artist. ¨På dem som propagerar för att nedladdning ska upphöras så verkar det som om artister är urfattiga och lever i små skruttiga skjul. När dem i själva verket gladjar omkring i märkeskläder, har villor och sommarhus lite varstans. När dem åker utomlands, när dem köper svindyra bilar och hänger på Stureplan. Jaaa, det är sååå synd om artisterna.
Så himla patetiskt!

Kommentarer
Postat av: Netza

Äsh, hon klagar ju bara för att hon själv blir drabbad.

Postat av: Anonym

jag skiter egentligen i varför hon klagar, tyckte bara det var oerhört föraktfullt att säga något sådant. Det brukar vara politiker och andra "höjdare" som säger såna där korkade grejer. Jag är såå förvånad över Liza´s reaktion......:(

2006-06-04 @ 22:00:39
URL: http://www.channy.blogg.se
Postat av: Channy

jag skiter egentligen i varför hon klagar, tyckte bara det var oerhört föraktfullt att säga något sådant. Det brukar vara politiker och andra "höjdare" som säger såna där korkade grejer. Jag är såå förvånad över Liza´s reaktion......:(

2006-06-04 @ 22:02:44
URL: http://www.channy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback