Varför ska man behöva tjata sig till självklarheter?!

I fredags när vi kom hem från en mycket dammig, smutsig och varm semester på High Chaparral väntade en hel hög post på hallmattan. Jag plöjde igenom skörden och hade fått två brev. Ena var från Jotex och andra var från akassan. Vad förvånad jag blir *ironi* Det innehöll ytterligare en begäran efter nytt anställningsbevis. Notera nu att det var fjärde gången de hör av sig om sådant. Jag har snart skickat tillräckligt med papper för kunna skapa en bok! What the fuck is wrong with you, people? Hur och när blir ni nöjda?
Jag förstår verkligen inte, jag är timanställd. Och nej, jag kan omöjligen sätta garanti för exakt hur många timmar jag gör. Bara för att det står uppskattat ett snitt på 20 timmar, så är inte det lika med att det ALLTID är just 20 timmar!!  Herregud, t-o-m mina chefer undrar om akassan har tomtar på loftet. Och ett hotell, det handlar ju om mängden gäster. Ska jag be folk att åka hem, för att "min akassa anser att jag bara ska jobba 20 timmar..."?!
Varför o varför ska man behöva tjata om hela uppebara saker? Samma sak var man än vänder sig, är det inte akassor så är det ams, och är det inte dem så är det andra myndigheter. Gaaah. :S
Måste ringa och prata med dem. *suck*


Vi åkte förresten i onsdags, snacka om glödhet dag att åka bil på! De sista tio milen trodde jag att jag skulle smälta ihop till en blöt fläck på sätet. Väl framme såg det rätt fint ut, en väldig camping och en sjö med sandstrand. Dock visade det sig att det var sandlådesand, vilket i sin tur gav smutsiga fötter. Väldigt smutsiga fötter, bör tilläggas. Det dammade och rök så fort någon nuddade marken. Och värmen, det dallrade nästan i luften. När klockan slog nio på onsdagkvällen stod mätaren på 23 plus(!)
På torsdagen gick vi in i parken, tittade på shower osv. Torsdagen var nästan ännu hetare, o eftersom hästar är vanligt inne i parken låg dammet som en ridå över hela området. Jag drack säkert 3 liter vatten den dagen, hade inget sug efter sötsaker eller så. Bara törstig som en gnu.
Överlag kände man sig äckligt smutsig, svettig. Och runt om en susade myggor, flugor, getingar, klägg o andra odjur. Jag började få en glimpse om hur de på Hultsfred måste haft det! :S

På fredag åkte vi hem och tack gode gud så var det mulet o regn då. Fast väldigt kvalmigt. Mitt ansikte kändes hetare än lava och det berodde på att jag råkat bränna mig lite. Satt o smorde in after-sun hela vägen hem. Det var underbart att komma hem! Jag som inte står ut med campinglivet mer än i små, små doser drog en lättnadens suck väl hemma. Tänk att inte behöva ranta över en hel camping för att få duscha! Eller att behöva traska iväg, yrvaken o blek som en albyl för att kunna borsta tänder o tvätta av sig!
Nä, tacka vet jag det egna badrummet :P

Nu ska jag jobba i nio dagar, på raken. känns lite mastigt. Men det funkar.
Nästa torsdag fyller jag år också. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback