Rent osmakligt

Såg ikväll på programmet om hur judar fördes till Auschwitz, deras färd dit och hur lägrena kom till. Programmet innehöll intervjuer med överlevande och även sådana som medverkat i att utrota judar. Tyckte en gubbe var speciellt osmaklig. Han satt och rökte i intervjun, (bara en sån sak!)
- Ja, judar var bekväma människor, de jobbade aldrig ju, knarrade gubben med tandlös mun.
Det framgick senare att gubben medverkat i en slovakisk grupp som ställde sig emot judar, det var dem som såg till att slovakiska judar deporterades. En kvinnan berättade att så fort de anlänt till ett hus, där de blev instängda blev de ombedda att klä av sig, lämna skor och dylikt.
Återigen dök den rökande knarr-gubben upp i rutan.
- Jaa, när judarna anlände så tvingade vi av dem deras kläder, skor osv, skrockade han förnöjt. Jag minns att jag fick välja bland kläderna och sedan tog jag tre par skor. Som jag slog in i ett paket.
Gubben brast ut i ett skratt.
Jag funderade allvarligt på att byta kanal, men höll mig kvar.
Journalisten frågade försiktigt hur han kunde medverka i detta, då han med största sannolikhet visste vilket öde som väntade judarna.
Gubben verkade iaf fundera och svarade;
- Nja, för mig var det två sidor. Ena sidan var att de utgjorde hot mot oss, och sedan förtjänade vi att ha det bättre. Så tänkte jag.


Jävligt osmakligt igen om ni frågar mig. Hur kan man resonera så? Och sen idag, över 50 senare, sitta och skratta åt detta?! Jag tyckte det var oerhört respektlös och dålig stil. Hade jag varit i hans sits så hade jag skämts ögonen ur mig. Och vilket dravel; judarna arbetade aldrig. När flera judar genom åren berättat i både böcker, tv , radio osv att dem levt i ghetton och fått jobba sedan de var tio år ungefär.
Kan iaf hoppas att alla vidriga karlar som Himmler, Göring, Hitler, Hess, och allt vad de hette, hade rejält med skam i kroppen då de tog sina liv. Egentligen undkom de för lätt. Alldeles för lätt!

*********'
Måste packa nu. Har inte haft tid, för jag har farit runt med dammsugaren, vikt tvätt, hängt tvätt, skurat golv och skurat badrummet. Dess emellan har jag sett på tv och varit ute med skräp.

Och vad är för föräldrar som tillåter, ja t.o.m hjälper sitt barn att pissa i en offentlig rabatt? Utanför en mataffär?! När jag rundade hörnet på Konsum trodde jag knappt mina ögon. Det var en morsa som lyft upp sin unge, så den stod på den lilla muren, sedan hjälpte hon honom att pissa rakt ut i rabatten!
Fan vad äckliga ni är! Om nu ungen prompt måste göra sina behov, gör det åtminstone diskret! Tänk ifall en vuxen person gjort så! Vilket liv det blivit.
Sorry, men jag vill inte ha  folk som pissar offentligt, speciellt inte utanför min närbutik!
Annars kan ju jag komma hem o sätta mig utanför er infart eller inne i er trädgård.
Äckel är vad ni är!

Kommentarer
Postat av: Jimmyart

Hej! Om nu den stackars pojken behövde göra sina behov så kan du väl inte klandra honom? Det är ett märkligt resonemang som du har! sen dina kommentarer om nazister. Tänk dig för när du gör sådana utfall, det kommer andra tider snart, det vet vi som är insatta i saker och ting. Vad vet du egentligen? Min farfar var med i SS och jag vet hur grisiga Judar kan vara. De plockar åt sig och försöker utrota Palestinier! Jag har inte mycket för det folket och är aktiv i parti som vet att nya tider nalkas. Såg dit inlägg av en slump idag och skulle kommenterat det tidigare om jag visst om det. Men det är alltid bra att ni gör er synliga som tydligen har sympatier med det folk som dödade sin egen ledare för sisådär 2000 år sedan.Ja det är märkligt va? Är du säker på att allt det där stämmer om de så kallade utrotningslägerna? Varken du eller jag var väl där, eller:-) Nej ta och tänk om och se dig omkring hur det ser ut i Sverige idag när hela landet invaderats av den mörka massan som kallas utlänningar, du gillar det va? Usch! Det är skandal om du dessutom är Svensk. Då är du verkligen en förädare mot dit eget folk! Hälsn. Jimmy Andersson SD

2006-08-21 @ 08:27:19
Postat av: Channy

Ojdå, ursäkta om man inte uppskattar att folk pissar utanför mataffären. men jag kan ju gå hem till dig o pissa utanför på din garageuppfart. Sedan skiter jag högaktingsfullt i om din farfar var självaste jultomten, djävulen, jag bryr mig knappast. Och om varken jag eller du "inte vet något om utrotningslägrena.."..så borde väl inte DU heller uttala dig´? Du kanske missat att din ip-adress syns här? Tänk på det. Du kan inte ens stava! och hur kan du kallt utgå från att jag är svensk? Dra härifrån din imbecill, återkom då du läst några böcker.

2006-08-21 @ 18:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback