Klippdags...

Undrar lite om jag ska boka klipptid nu i skedet mellan juli-augusti eller vänta ännu längre? Håret ser förjävligt, nej det är ingen överdrift. Min lugg har vuxit som ogräs och är tjock och tung utav sig, skulle behöva klippa o tagga den. I övrigt existerar knappt några etapper i mitt hår, och det har säkert vuxit över en decimeter. Det nuddar axlarna :S Jag verkligen vantrivs. Samtidigt är det massa utgifter just nu...så jag får fundera ett tag till.

I helgen besökte jag pappa, det gick jättebra. Vi hade noll fantasi o gav honom en flaska utav hans favorit-whisky-sorter i present. Min bror fick likör, Baja-päron. Vi åt middag bestående av potatis och kalkongryta med mkt vitlök. I efterrätt blev det bigaråer (slags bär) och vaniljglass till.

Sedan åkte vi och spelade minigolf på Tanumstrand, jag övningskörde dit ner. Det irriterande var pappas överdrivna nervositet. Iofs har han aldrig övningskört med mig, men herregud, jag KAN liksom köra nu. Och jag ser ypperligt bra var alla skyltar och sånt står. Gaaah, vad jag är trött på det här körkorts-tjafset, hälften av all tid gällande plugg till körkort består av väntan. Vänta på teori-prov, vänta på halka, vänta på uppkörning. Tålamod, tålamod...men nu börjar mitt tålamod allvarligt att tryta!!

Efteråt åkte vi hem och fick tårta och kakor hos farmor, lyckades knäppa några fina bilder på min ûber-söta hund, med mobilkameran. Har den som bakgrundsbild nu :)

På kvällen drog vi hem, Thomas åkte ut för att fiska och jag stannade hemma o bara tog det lugnt.

På söndag åkte vi en sväng med båten och på kvällen kollade vi på "
Pirates of the Carribean, dead man chest" på bion. Superbra film! Verkligen välgjord och underbara skådespelare! :) Det bästa är att jag läste i tidningen Glamour att tredje pirat-filmen kommer redan nästa vår, 2007. Ihhh! =)


Har jobbat idag, och Malin prov-jobbade. Sonja uppskattade henne så nu ska hon också jobba där i sommar, how funny isn´t that? =) Så sant att arbetskamraterna gör hälften av all trivsel på en arbetsplats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback