Alla dessa språk..!

Igår fick jag reda på att Leyla ska komma till Sverige! Pratade lite över msn med henne, och jag har verkligen tappat spanskan. Nog för att jag fattar hälsningsfraser och dylikt..men massa ord har bara "försvunnit"
Dessutom, hur konstigt det än låter, så vimsar jag ihop engelska och spanska. Ibland glömmer jag även svenska ord(!) Ända sen jag började läsa spanska i skolan så förväxlade jag alltid språken, när jag hade engelska-lektion så blev det "si" istället för "yes"....det störde mig verkligen. Men samtidigt var det faktiskt helt av sig själv det kom ur mig....och igår när jag pratade med Leyla över msn ville jag slå över på engelska flera ggr. Samma sak på jobbet, då vi har haft några jag pratat med engelska med..helt hopplöst är det att slå över till spanska. Nästan som om alla ord vore raderade ur huvudet på en.


Hur som helst så kommer Leyla till Sverige nu. På torsdag, men hon åkte redan idag från Chile så hon har en helsickes resa framför sig. Hon brukar stanna iaf ett par veckor, vilket gör det möjligt för mig att hälsa på henne. Fram tills dess tror jag att jag ska kika lite i ett spanskt lexikon, så jag är inte helt väck. Nog för att hon är rätt haj på svenska nu, men det är bra ändå att kunna lite.

Idag har jag shoppat och som vanligt blev det mer än vad jag tänkt. Köpte nya solglasögon, mina gamla har fått repor på sig. Sedan hittade jag ett prisvärt solpuder och ett par snygga trosor från
Triumph. Sedan köpte jag en ny matta till vardagsrummet, den där raggiga saken som legat under bordet har jag tröttnat rejält på. Hittade en grönmönstrade matta på Jysk. Sedan kom ett i-landsproblem; sko-köp. Eftersom mina gamla ballerinor börjar ge upp, tänkte jag köpa nya. Men så jädra många det finns, och jag är extremt kräsen. Priset ska vara rätt, skorna ska kännas bra, och de ska se bra ut.
Tillslut hittade jag ett par inne på Indiska, vita med blommor.

Och det har varit stekhett idag, skönt. Men det kan gärna svalna av på onsdag, ska ju arbeta då igen. 
Åh, jag är så trött. Och vårt sovrum är hett, hett, hett.......! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback