Mycket belåten!

Jajamän. Kom hem vid kvart i tolv, in från pissregnet. Fixade pitabröd med kryddig köttfärs och ris. Sedan slöade jag en stund i soffan för att sedan börja vrålplugga. Har hunnit skriva färdigt en svenska recension (på det valfria boken), skrivit inledning och innehållsförteckning till sammanfattnings-delen till projektarbetet. Och slutligen har jag skrivit vidare på samhällsuppsatsen. Och det är inte färdigt än!, ska fixa psykologin ikväll så jag slipper det eländet. 
Och igår innan jag skulle lägga mig satt jag o skrev jobbansökningar. Måste ju börja skicka ut massvis nu inför våren :S inte världens roligaste, men hej, tänker iaf bombardera folk med mina ansökningar! Jag är otroligt taggad och full av positivitet. =)

Enda orosmolnet nu är faktiskt sista psykologiarbetet. Helt blank i huvudet angående det. Men har vaga ideér iaf. Tänkte prata med läraren så fort jag bara får tillfälle. Svenskauppgiften idag verkar pinsamt enkel, jag vet precis hur jag ska göra. Vilket känns supernice! =)

Och imorrn är det tre månader sedan man fick körkortet, the time is just flying! Det är bara några veckor kvar till jul och nyår, o en knapp månad kvar till resan  =O Både längtar och bävar faktiskt.
O sedan vi råkade betala Apollo för mycket så kom pengarna tillbaka idag. Känns gött med två papp som kommer hem på posten. Har tänkt att utnyttja min tusenlapp till skulden på trafiksskolan. vore så himla skönt att bli av med den! Men samtidigt vill jag ha den till resan.......så jag vet i fan hur jag ska göra.  :S
Hoppas på att kunna få lägga undan pengar varje månad till våren,iaf...

igår hade vi ett känsligt ämne på psykologilektionen; könsroller. Först satt alla (iofs bara tre deltagare + lärare, men ändå), knäpptysta och  verkade skruva på sig. Sedan blev det lite mer liv i luckan, jesus, vad det ämnet är provocerande. Kände mig på gränsen till rabiat där jag satt. Men jag står för allt också. Sa bland annat att jag tror att bara man VILL något tillräckligt mkt så klarar man det. t.e.x militär ju typiskt manligt, men om en kvinna verkligen vill bli det, så fixar hon det. Fick värsta mothugget av en kärring; hon menade att män har mer fysisk styrka..men samtidigt sa hon att män aldrig skulle klara av att föda barn(?!) Ehhh..handlar inte barnafödande en stooor del om huruvida biologiskt rustad man är för det? Kvinnors kroppar och underliv/livmoder etc är ju skapade för att fixa sådant. Medan män inte alls har dem förutsättningnarna..rent biologiskt. Och skulle män kunna föda barn så hade dem ju såklart varit rustade för det, på annat sätt. Sedan trodde hon stenhårt på mannen som "jägaren" och kvinnan som den som skötte hem och födde barn. Jisses.......det var som diskusen fast i verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Fiskarflickan

Haha! Könsroller är alltid lika kul att diskuttera! En vän sa till mig att jag blivit utsatt för sexuella trakasserier när en matros, på fyllan, kollade lite djupt i min u-ringning. Om det är så så utsatte jag honom för trakasserier varje dag i omklädningsrummet. Snygga snubbar i bar överkropp kan man ju inte få för mycket av :D

Postat av: channy

ok...jag tycker bara det är idiotiskt att diskutera huruvida könsroller finns eller inte, det är så uppenbart att dem finns. ändå sitter människor och menar motsatsen,,,,och jag tycker det är ren kränkning att t.e.x mena att kvinnor inte kan bli t.e.x brandmän just pga deras kön. Vill man något, så fixar man det. punkt.

2006-12-06 @ 14:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback