Bond var underbar!!!

Såg nya Bond-filmen ikväll, jävlar, vilket drag det var i den rullen! =) Det var action från början till slut, och framför allt var den kul eftersom den  visar  hur Bond blev just...Bond =) Oerhört snygga bilar i filmen också, och danska skådisen Mads Mikkelsen har en storroll i filmen. Lite ovanligt att se honom som bad boy, eftersom jag är van att se honom som polis i Mordkommissionen.  Tusan, att de lade ned den serien, för den var kanonbra.


Annars har jag inte gjort mycket, läst på studierna, tvättat, och fixat middag. Läste som vanligt skit om feminister igen. En sak upphör iaf aldrig att förvåna mig; det är HELT okej att bespotta, hata och baktala feminister. Då jublas det. Lite lustigt för samma människor som kritiserar feminism säger "alla är värda respekt" ehhh...jaha? Och dit hör inte feminister då? Vilken jävla dubbelmoral. Folk är sååå pinsamt dåligt pålästa om feminism, och det märks. Dont come and say other things. Så fort jag yppat att jag är feminist får jag hundra dumma frågor, haglande över mig:
- Hatar du män?
- Gillar du inte smink o sånt?
- Är du mer för tjejer, än killar?
- Anser du att håret ska växa fritt?
- Struntar du i ditt utseende?
- Tycker du inte att tjejer ska få välja om de vill vika ut sig?

och så fortsätter det. Jag tycker det är beundransvärt att människor kan häva ur sig så mycket intelligens befriad smörja på ett enda bräde! Om jag hatar män? Jaa, of course, det är därför jag BOR med en man, såklart! Om jag inte gillar smink, hahahahahahaha. Nej, jag köper smink bara för att det ska ligga och mögla i badrumskåpet, vettu. Mer för tjejer.....njaa, faktum är att killar kan vara mycket mer rakare och ärligare. Just angående håret är det lustigt, för både män och kvinnor har hårväxt. Män rakar sig förvisso i ansiktet, (om de vill, bör tilläggas), men har någon reagerat på en mans håriga ben i badhuset? Nej...men skulle en kvinna entra hallen med håriga ben hade folk svimmat. Eller nåt. Så min fråga är snarare; varför 'är det viktigare för en kvinna att vara hårfri än en man? När både har anlag och båda har hår tack vare naturen? Sedan får folk raka sig bäst de fan de vill, kan knappast bry mig mindre.  Nej, jag struntar inte i mitt utseende, why should I? Och tjejer som viker ut sig....ja du. Vill någon göra det så fine, men min mening är inte att det handlar om tvång. Att tvinga av tjejer kläder alltså, jag tycker däremot själva utviket förstärker bilden av kvinnor som bara "yta och skönhet"

Men, som tidigare sett och nämnt, så lär folk fortsätta ha sina idiotiska fördomar kring feminister. Så numera brukar jag bara svara;
"Ja, för fan, jag hatar karlar, är hårig som en babian och äter män till middag"


Dumma frågor, ger dumma svar. Vänta er aldrig annat av mig.

Kommentarer
Postat av: S.

Du jag får kommentarer att jag skall raka mig hela tiden.

2006-12-03 @ 19:44:02
Postat av: channy

Och vad ville du ha sagt`?

2006-12-03 @ 19:47:01
Postat av: sidekick

hehe :) fördomar är ju alltid gulliga..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback