Ur askan och in i elden

Orkar inte ge någon större förklaring till dagens rubrik. Allt har blivit rörigt värre och allt beror på ett fucking jävla misstag och eventuell någon dum jävel som försöker med något.
Well, vi ger inte upp. Never. Ever.

Vi åt ju på Krogen igår. Åt fisksoppa som var väldigt god, fast väldigt fet. Tror det var aiolin som gjorde det. Men gott vitlöksbröd till, enda jag inte åt var musslorna. Har aldrig gillat musslor. :S Till efterrätt valde jag tre små tryfflar. Förstod senare varför det verkligen bara var tre stycken. Dem var väldigt mäktiga. Men supergoda! =) 
Vi såg på
Poesidon igår också. Vad jag tyckte? Tja, omåttligt trist film. Hade verkligen väntat mig mer.
Längtar till Wallanders "Luftslottet" släpps istället. De filmerna brukar alltid hålla måttet.

Har förresten också valnoja. Tidigare år har jag röstat blankt. Av den enkla anledning att jag tycker alla partier svamlar samma sak. Sänkt skatt, bättre sjukvård, lägre tandvårdskostnad, osv osv. Alla vill ju i princip samma sak. Iaf om man ska tro det dem säger. Sedan när valet är över så blir allt detsamma, dvs som det varit. Varken bättre eller sämre. Jag vet inte vad andra säger, men jag har aldrig märkt några mirakulösa förändringar efteråt. Dock tyckte jag att Marklunds krönika idag var ganska så träffande.
Så jag vet inte. Och jag tänker inte säga vilket parti jag eventuellt lägger min röst på. För då skulle säkert folk avkräva massa förklaringar om varför osv. Vilket jag anser inte behövs, alls.

Jag har också fått svar. Ett svar som kan göra mitt projekt-arbete möjligt. Ska redan nu börja samla fakta.

Och igår beställde jag produkter från Eleven, ååh, hade kunnat köpa sisådär femton produkter därifrån. Men så måste man tänka på att man har annat att betala också.
Imorrn börjar kurserna och jag ska prov-köra. Jag är så speedad. Så oerhört motiverad.

I´m not the kind of girl who gives up just like that....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback