I am healfy!

Ja! Fixade undersökningen igår. Trots att jag skakade som ett asplöv och mådde jätte illa. Läkaren var jätteduktig och pedagogisk. Först nu står det klart för mig exakt vad som hände med mig som nyfödd.
Det känns bra, men samtidigt otäckt, för nu begriper man vidden av allt.

Hur som helst, mötet tog två timmar. Jag har nog aldrig känt mig så lättad som efteråt. Och jag ville bara ut, ut, uuut, därifrån. Sjukhus får mig att må hemskt. Betalade och fixade med sjukrese-ersättningen och sedan tog vi (Maria var med) första bästa spårvagn intill stan. I Brunnsparken där vi gick av, stod Fredrik Reinfeldt och blev intervjuade av någon tv-kanal. Han såg dödsallvarlig ut och han hade ansiktet säkert bara 5 cm ifrån reporterns ansikte.

Jag var glad som en lärka och stegen kändes så lätta. Vi gick raka vägen till Lush, och Maria har aldrig besökt affären. Men hon tyckte den var urmysig, Vi tog en sväng på NK också. En känsla av lyx att vandra runt där.
Efteråt hann vi med The Body Shop. De hade body butter i kokosnöt-doft! =) Värsta var att jag inte hade pengar, och miniburkarna med kokosnöt var såklart slut. Surt, men jag kanske hittar det här i stan.
Vi styrde kosan mot Nordstan, besökte Cubus, bland annat. Sedan åt vi mat.
Vid kvart i fyra åkte vi hem, med tåg. Jag var så oändligt trött på hemresan, ögonen sved efter alla tårar och hjärnan kändes överansträngd.

När jag kom hem väntade en mindre rolig överraskning; vår båt hade blivit stulen. På det mest mystiska sättet också; någon har uppenbarligen använt nyckel för ingen åverkan fanns på grinden. Sedan är det ännu mer wierd; för vi har ett slags härdat lås på kärran, för att ingen ska kunna häkta på den på nån bil o sedan sticka. Idioterna (läs tjuvarna) har troligtvis puttat kärran fram till grinden, sedan föst upp den på nån bil.
Fy fan! Att människor är så lågt stående alltså! Vad är det för obildade fjantar som inte kan se skillnad på mitt och ditt? Nog för att jag gärna velat haft vad andra har ibland, men ALDRIG att jag tänkt tanken att stjäla!
Vi åkte en sväng till alla skumma platser och undanskymda ställen, men ingenstans syntes varken båten eller kärran. Det är helt obegripligt alltihop....
En sak förvirrar våra huvuden ytterligare: när Thomas åkte förbi stället mellan 14.00 och 15.00 stod en polisbil vid grinden och en grön personbil. Vad fan hade dem där att göra? Vet de något eller?
Åh! Jag tycker allt är så obehagligt. Och jag tycker det är också så jävla fräckt av människor att göra sådant.
Vi får se vad som händer. Just nu vet vi ingenting. Polisen är inkopplad och vi tänker inte ge oss i första taget. Och OM polisen vet något, ja då jävlar!!


Idag ska vi också på restaurang, fast Krogen istället. Ska äta fisksoppa, med lax, torsk och räkor. Tydligen ska vitlöksbröd ingå också. Mumma!
Ska börja sätta fart här nu, måste städa lite. Bära ned extrasängen som Maria sov i och bära ut sopor bland annat.

Och på måndag blir det lite av ett eldprov......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback