Helvetet på jorden

Häromdagen skrev jag att jag inte tänkte läsa tidningar eller webbtidningar nåt mer. För jag klarar snart inte av all ondska och våld därute. Så fullständigt menlösa saker händer, saker som platsar i hemska skräckfilmer utspelar bland oss, i dagens värld. Jag mår så illa.
Idag snavade jag över
denna artikeln. Vad säger man? Finns det några ord som kan innefatta vad man känner inför sådant?!
Och framför allt väcks vrede inom en, jag blir så förbannad att jag skulle kunna slå sönder saker runt mig, eller bara ge upp ett illvrål. Och poliser!! De som ska föreställa lagens GODA sida, de som ska förespråka laglydnad och mänsklighet. Istället blir de monster i uniformer. För der är faktiskt så (jag iaf) ser dem, när jag läser något sådant här
Hur kommer flickan må om ett par år? Kommer kvinnan bli människa igen? Kommer hon kunna lita på främmande män, och i synnerhet rättssystemets män?!
Det är förjävligt att sådant ens får hända.
Det finns inga gränser för ondska, våld och tortyr längre. Man ska vara jävligt glad så länge så man slipper bli utsatt av sådant.
**********


Varit ute på sjön idag. Tog en tur ända till Ljungskile. Himla skönt väder, blåste lite mkt ett tag bara.
Är ju ledig både idag och imorgon. Sedan börjar jobbet.

Går också runt och undrar när faan mina pengar behagar dyka upp. Det känns verkligen skitkul o inte veta alls när dem kommer. Om ens akassan har gett sig nu, i sitt eviga tjat om mera papper.

Nu ska jag gå  och göra fruktsallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback