Fruktansvärt!

Hade en mardröm. Åh, himmel, hoppas den aldrig blir verklighet. Överhuvudtaget vill jag bara hoppa ur skinnet just nu. Jädra möte! Jag slits mellan hopp och förtvivlan, bollar fram o tillbaka med olika argument för att lyckas få mig någorlunda lugn :S
aldrig Men...det lyckas inte särskilt bra.

Idag ska jag lämna tillbaka Anne Holt-boken till bibblan. Väldigt mystiskt slut på den, tyckte jag. Gillar inte ofullständiga slut. Och detta slutet begrep jag verkligen inget av, dog hon eller klarade hon sig? Och varför nämna den skabbiga hunden i slutet? (en strykarhund som förekommer både i början och i slutet) Helt obegripligt. Och irriterande.
Ska iaf försöka läsa "Död joker" och "Utan eko" av samma författare nu.

Jag borde äta nu. Hungrig. Borde rent allmänt ta mig samman och få gjort något. Det lönar sig inte att sitta här o tänka, tänka, tänka. Undrar förresten om vi klarar oss undan regn och åska idag? För de senaste dagarna så har himlen öppnat sig och åskan mullrat och blixtrat.
Vi måste handla idag också ju. Varför o varför måste allt inträffa under loppet av väldigt kort tid? Det är körkort, det är studierna, det är pengar, och det är det jäkla eländet på fredag! :(



**********'
En sak har jag inte förstått och det är riktigt sjuka skämt. Jag syftar på skämt som rör dödliga sjukdomar bland annat. Man måste ha en väldigt vrickad/torr humor om man måste ta till sånt för att skoja. Många kanske tycker att jag är känslig, men jag tycker faktiskt att det finns bättre saker att skoja om. Att säga "höhö, du har nog cancer" är helt absurt för mig.
Och jag tror min åsikt bottnar i att många varit sjuka och dött i sjukdomar inom familjen. Jag är inte ett dugg road av "Det där är nog cancer"-skämt. Eller folk som skojar om HIV. Så jävla lågt.
Ni borde skämmas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback