Det är över snart

Jaaa! Snart är det den 28:e. Vissa månader sniglar sig fram.

Mitt hår har blivit vettigt nu, den senaste produkten jag köpte heter "
Blow aid dry" från Sunsilk. Den var kanonbra! Innan har jag testat "vanlig" mousse, och volymen håller väl två minuter. Men detta! Det håller sig! Och Sunsilks vanliga mousse kan man ju slänga åt fanders. Det funkar inte alls och dessutom skitsvårt att få ur flaskan. Hur man än skakar så bara rinner det sådär kletigt ur den :(
Är supernöjd med det här köpet iaf.
Gjorde förresten ett test för några dagar sen, kollade efter vad jag lagt ut på hår, kropp, och smink.

Hårvård; 159 kr
Mousse, wax, hårinpackning, lock-spray, hårspray, shampoo, o balsam

Kroppsvård; 341 kr
Hudkräm, ansiktskräm, ögon-gel, rengöringsmousse, peeling, deodorant

Smink: 540 kr
Rouge, kajal, puder, foundation, mascara, läppglans

Sammanlagt; 1040 kr.
Måste ändå tillägga att jag förväntade mig ännu högre slutsumma....





Hann med Bokia idag och fick äntligen köpt block, mapp, överstrykningspenna och kalender. Äntligen ska det bli ordning på alla papper som jag har drällande runt mig.
Nu har jag skitmycket att göra. Jagar kurslitteratur som en dåre, ska fixa med alla papper, fylla i min kalender. Dess emellan ska jag tömma diskmaskinen och senare kolla på tv. Sedan är vi hundvakter så vovven ska ut senare. Får se om jag hinner med långpromenad.
Tänkte även föra en lista på alla utgifter jag har framför mig det närmaste.

Fick ringt pappa idag. Han varken dog, svimmade, eller storgrät. Så skönt. Det kändes även skönt att kunna berätta om undersökningen. Jag sa som det var; att man borde vara lyckligaste över att få vara frisk. So what om man misslyckas med uppkörning, studier, jobb etc? Får man inte vara frisk och leva livet är ju ändå allt menlöst.
Jag uppskattar mitt liv så mycket. Att jag lever i ett land där det inte regnar bomber och granater hela tiden, där det finns mat och friskt vatten. Vi borde tänka på det mer och uppskatta det. Det är en lyx många inte har möjlighet till.

Nu väntar alla sysslor, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback