Böcker!

Jag har blivit läs-tokig. Finns så många böcker jag vill läsa just nu. Har satt upp mig på kö hos bibblan på böckerna "Ett tal till min systers bröllop" (Skugge) och "Ego Girl" (C. Gynning). Sedan hoppas jag på att jag får "Nobels Testamente" av farmor i födelsedagspresent. Och just nu håller jag på med Anne Holt´s "Bortom sanningen"
Deckare är och har varit min favorit-genre hur länge som helst. Tycker iofs om "chick-litt"-läsning á la Marian Keyes osv..men inget går upp emot en spännande deckarroman!
De jag läst/läser mest av är Liza Marklund, Henning Mankell, och Anne Holt. Av någon outgrundlig anledning lockas jag inte av Camilla Läckbergs böcker.
Vet inte varför, de är ju deckare dem med. Och utspelas i trakter häromkring också, i "Olycksfågeln" utspelas händelserna uppe i min barndoms-ort; Tanumshede. Men ändå, jag är inte sugen på böckerna.


Igår blev det ju middag på Kvarterskrogen, jag tog, efter mycket om och men, färsk pasta, strimlad fläskfilé, paprika, jordnötter, och bananer. Det smakade jättegott, lagom kryddigt. Till efterrätt blev det fransk chokladkaka med chilipeppar-glass och grädde. :) Chilipeppar-glassen var mkt speciell, verkligen urgod, men hade en het, kryddig eftersmak.
Vi tog ingen förrätt på restaurangen utan vi fick en räk-tarte upp hos Thomas pappa. Mmm, den var ljuvlig! =)


nu idag har jag jobbat, känner mig trött och har extremt ont i korsryggen. Vi funderar på att hyra nån film att titta på också. Jag är iofs så trött att jag kan somna när som helst.

Jag har också ett shoppingbehov större än Mount Everest, men på torsdag måste jag först av allt tanka mobilen. Sedan vet jag inte. Vill hemskt gärna köpa något på Eleven´s sida. Måste senare börja spara som en tok också. Ska lägga undan en del till resan i januari. =)
Det ska bli underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback