Åhh, så TYPISKT!

Jag gav mig ut till Torp i hopp om att finna något snyggt. Speciellt nu när man fått presentkorten. Men vad hittar man? Precis ingenting! Det märks att folk i landet blivit fetare, för överallt hänger stora tält till tröjor, linnen osv. Allt man hittar är 40-50, XL, eller XXL. What is this?! Sedan verkar modet och färgerna från 80-talet kommit tillbaka, till min stora fasa. Gina Tricot brukar alltid ha snygga kläder som faller mig i smaken. Men idag blev jag nästan desperat. På varenda galge hängde saft-rosa bylsiga tröjor, knalligt lila blusar. Det var som att stiga in i 80-talets hemska mode igen. Urrrk! Är det detta som ska regera i höst?

Jag gillar förvisso färger, i måttliga mängder, men skriknyanser och beiga snitt á la 80-tal hatar jag. Sedan led jag av beslutångest, det är knappast någon mening att köpa några linnen eller kjolar nu. När kanske en o en halv månad av sommar finns kvar. (om ens det) Samtidigt känns det sinnesjukt att titta på koftor och långärmade tröjor.
Varför i helvete måste Sverige ha åtta månaders kyla och mörker? Det vore betydligt enklare att slippa köpa vår OCH vinterkläder.
Usch. Depp! Har känt mig ur form i flera dagar nu. Allt möjligt snurrar och far runt i huvudet på mig.
Är seg och har lite ont i ryggen på köpet. :S

Tänker nu iaf spara mina presentkort. Bättre att spara dem till något man verkligen vill ha, istället för att "tvinga" på sig något halvdant plagg.
Köpte iaf urgod choklad på Kahls Te & Kaffe! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback