Men fatta någon gång!

Som många säkert sett har skrev Linda Skugge en artikel där hon uppger att hon slutar kalla sig feminist. Hon redogör skälen, och inledningen tycker jag har en viss poäng.  Nu till saken; folk rasar så förbannat över henne hela tiden, att hon ändrat åsikter om barn, att hon blivit "gammeldags", att hon inte är falsk och inte äkta och fan vet allt vad folk säger.
Fattar inte folk att man förändras då man skaffar barn? Är det inte ganska uppenbart att man får andra värderingar och prioriteringar? Jag tycker det vore konstigare om man inte fick det, om man inte genomgick någon slags förändring.
So what om Linda Skugge vill sluta kalla sig feminist?
So what om hon anser att poängen med livet är barnen?
So what om hon föredrar soffan istället för en tv-debatt?
Det är hennes liv ändå så.
Det är så lustigt med Linda, för även om folk påstår att de inte tål henne så läser de henne likförbaskat. Sluta läs då, om det stör så mycket.
Fatta att man förändras då man skaffar barn, fatta att man får andra perspektiv, värderingar och prioteringar.
Har bekanta som skaffat barn och alla säger "Sedan jag skaffade barn tänker jag annorlunda" Eller "nu ser jag andra meningar i livet"
Ja, det klart som fan då man faktiskt fått ett liv, en människa att ta hand om!!
Och nej, jag menar inte att man SKA skaffa barn, bara för att liksom. Vill man ha barn, så försöker man få det, vill man inte, så slipp. Svårare än så är det inte.
Take it or leave it.

Nu ska jag äta frukost...en aning sent, jag vet. Men det är lov och jag har sovit urskönt. Fått en fin "bränna" också =) Måste hinna mycket denna helg. Plugga, tvätta, städa, träffa folk, svulla godis (påsken är rena socker-chocken ju).
Av Thomas mamma har vi fått varsin påskhare i mörk choklad, och av mitt arbete fick jag finare praliner från Kahls The & Kaffe. Den arbetsplatsen upphör aldrig att förvåna mig, först gnäll och massa skit, inget verkar duga. För att sedan komma med finare sorts praliner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback