Ansökan

Just skrivit ett ansökningsbrev. Hujja. Har alltid problem med såna, jag är oerhört kritisk då jag skriver och ändrar ständigt om i texten. Jag menar, man ska ju motivera sig och göra klart att man verkligen är intresserad men samtidigt får man ju inte låta för desperat!
Svår balansgång det där. Speciellt då man mer eller mindre bara vill skrika "Ta mig härifrån, anställ mig!!"

Måste upp tidigt imorrn. Fast nästa vecka skulle inte bli så "jobbig" ....nää. Det har man ju aldrig hört förr, eller så. Åhhhhh. Fast har jag riktig tur kanske jag kommer ifrån som jag gjorde idag. Ändå mänsklig tid.

Läser Ebbas bok nu, vissa saker har hon rätt i, andra förstår jag mig mindre på. I grund och botten handlar ju mode och kläder om smak.  Och alla har som sagt olika smak. Det enda som verkligen retar mig är folk som verkligen inte anstränger sig ett dugg. Okej, du behöver inte mejka dig för att handla på ICA , men att dra en kam genom håret är väl inte så svårt? Sätta på sig rena, fräscha kläder? Använda lite deo, concealer, puder eller foundation...snälla? Okej?
Min mamma var butiksbiträde genom hela livet, dock inte på samma affär. Sista tiden arbetade hon i livsmedelsbutik. Hon sa en gång; "Man undrar om folk gått rakt ur sängen och till affären ibland..." Och det hade hon förbannat rätt i. Vet inte hur ofta jag ser folk med otvättat hår, smutsiga, trasiga kläder, hår som står på ända, folk som luktar svett osv osv....
Jag förstår inte alls. Man behöver inte vara Hollywood-glamourös...men vem vill inte vara fräsch? Jag älskar det!

Jag borde nog äta något nu, sedan kanske trycka in lite teori i skallen och sedan sova. Hoppas jag sover bättre i natt nu.
Var förresten på bio ikväll, och bara för att var tecknad film så behöver inte somliga ungar få damp-anfall och vränga upp falska gälla "skratt"....Speciellt INTE om de sitter en halvmeter bakom en! >_<

Kommentarer
Postat av: Netza

Går ofta till affären i fett hår....orka dusha bara för att handla mjölk?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback