Tar igen mig i soffan...

Så skönt att få sjunka ned i soffan o bara slappna av. Har varit o jobbat ett par timmar på G-berg och när jag kom hem fixades det middag och sen ut på över en timmas promenad med hunden. Nu är jag helt slut! Ska jobba igen med och då lär det väl se ut som f-n med tanke på fotbollsevenemanget som pågår nu i helgen..o såklart, bröllop. Tror det varit bröllop varenda helg faktiskt. Har varit rena höstvädret idag, ösregn och nu stormar det ordentligt ute. O jag försov mig imorse också....vi har en oerhört intelligent granne som drog igång nån borr(?) klockan halv sju imorse. Vi vaknade bägge två pga oljudet, lät som om någon stod i vår egna lägenhet. När idioten väl tystnat så kunde jag inte somna om utan låg ett tag o vred mig. Sedan tvärslocknade jag o vaknade nio....:S börjar visserligen tio men man ska tvätta av sig, klä sig, and so on..
På ett vis tur att det regnade så jag fick ta bilen, hade aldrig hunnit annars med cykeln.

Läste också nyss ännu ett begåvat inlägg i debatten gällande Sveriges "fattiga" barn. De hade skakat fram ett gäng ungar i åldrarna 12 till 14 o lät ungarna svara på frågor om huruvida viktigt det var med rätt kläder. En kommentar fick mig att gapskratta....en tjej ville ha en Henri Lloyd jacka varpå föräldrarna sagt nej ...."fast den kostar ju 2000 så det är ju lite onödigt" säger tjejen. hahaahahahahahahahhahaha, o hon undrar varför föräldrarna nekar henne jackan? O så uttrycket "lite onödigt"...Ehm, ja du.....Var aldrig ens frågan om att jag skulle få nån jäkla jacka eller öht plagg för över tusen kr när jag växte upp. Vad exakt skulle den här "barnpanelen" tjäna för syfte? Så oerhört töntigt av Expressen. Den där Lotta Gröninge verkar ju helt dum i huvudet. om hon tror eller tycker att fattigdom är att vara utan märkeskläder eller inte kunna åka till Thailand. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback