Som sagt....

"Vem är fattig? Jag är snart 60 och växte upp under mycket knapra förhållanden. Ingen frågade min familj om vi hade ont om mat eller kläder. Har man mat, kläder och tak över huvudet är man inte fattig. Har man skaffat många barn måste man också kunna försörja dem. Man måste satsa på kvalitet i livet och det är kostnadsfritt. Barnen skall få upptäcka och uppleva. Hämta kunskap. Utbilda sig. Bibliotek finns som lånar ut böcker. Vår storslagna Natur är fri. Ta ett bad i en sjö eller i havet. I Göteborg kan man åka långt på 2 stämplingar ca 17 kr från Angered till Södra skärgården. Jag undrar vidare vad de som vill sätta focus på "fattiga barn" vart vill de komma? och Vem är fattig om man nu har mat, kläder och husrum?"
- skrivet av en anonym som kommentar till "fattiga barn"-artikeln.  Mycket bra skrivet. Precis mitt i prick.  Om jag eller denna person inte förstår att alla kan bli allvarligt sjuka? Jodå, men fortfarande så har de allra, allra flesta råd med mat och tak över huvudet o då är man definitivt inte fattig.
Själv känner jag mig jävligt rik när jag vaknar i en varm säng varje morgon o som nu, kunna avnjuta frukost med stor kopp thé..
O sen åka till jobbet. De var förresten nöjda med mig igår...=) Så idag ska jag vara där, imorrn o på lördag på G-berg. Gäller att försöka skrapa ihop det som går säg....
Nix, ha en bra dag!! See you all later....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback